En bra utesäljare har goda säljresultat, högt driv, tar egna initiativ, är värdeskapande, ständigt i rörelse och har full koll på det sociala. En sådan person sitter troligen redan på en bra roll idag och det är här SalesOnly kommer in för att hjälpa er attrahera rätt kandidat. För att locka rätt person krävs erfarenhet, vana att rekrytera inom försäljning och ett nätverk där just de här kandidaterna finns.
Rekrytera
Utesäljare
Rätt utesäljare för er verksamhet
Så hjälper vi ert företag att rekrytera en utesäljare
Rekryteringsprocessen för en utesäljare börjar med ett kravspecifikationsmöte där vi går igenom er organisation som helhet, marknadsläget, konkurrenter, tjänster, produkter och utveckling för att klargöra vilka behov kandidaten ska täcka – inte bara nu utan i framtiden. Vi hjälper er säkerställa att er nya medarbetare är redo att utvecklas tillsammans med er genom att tillämpa insikter från Mercuri Research, ett forskningsinstitut inom B2B-försäljning.
Hyr en av våra utesäljare med kort varsel
Ibland sker en rekrytering i sista sekunden och då kan det vara mer lämpligt att istället hyra en konsult. På så sätt får ni mer tid att hitta rätt kandidat och kan täcka upp för utesäljaren under en begränsad period, till exempel vid sjukskrivning, föräldraledighet eller när ni vill testa att expandera ert säljområde. Genom att hyra en konsult får ni snabbt någon på plats som kan fylla rollen.
Stor erfarenhet av rekrytering inom försäljning
SalesOnly har lång erfarenhet av säljrekrytering och att bedöma personlighet samt expertis hos kandidater. Vi hjälper dig hitta och rekrytera utesäljare som kan jobba över stora geografiska områden och ta egna initiativ, samtidigt som de hanterar många möten varje dag. Ibland kan det vara lönsamt att lära upp en mer junior utesäljare, någon som vill ta ett kliv upp i karriären och därför är motiverad och driven. Andra gånger krävs en mer erfaren utesäljare som kan leverera resultat från dag ett. Vi presenterar bara kandidater som passar just er arbetsprocess.