Denna vecka vänder vi på steken i bloggen; från kandidatbeteenden till arbetsgivarbeteenden.
Länge har vi i vår bransch predikat att kandidaterna är våra kunder. Det har aldrig varit mer sant och den trenden är här för att stanna och gäller oss alla. Vår erfarenhet är att framförallt säljare, oavsett junior eller senior erfarenhet, inte söker jobb som andra. Duktiga affärsmänniskor känner andra duktiga som de i första hand vänder sig till när det är dags att röra sig vidare. De frågar och tipsar gärna varandra, om tjänster, bra och sämre upplevelser – om bra och sämre bemötanden. Vi vill därför dela med oss av ett par viktiga punkter att vara extra noga med.
När du har kandidater i en rekryteringsprocess eller någon söker sig till ditt bolag spontant:
Så för dig som vill vara en attraktiv arbetsgivare, tänk på att kandidatupplevelsen är oerhört viktigt. Upplevelsen av ditt och ditt bolags beteenden i t ex en rekryteringsprocess, blir synonymt med upplevelsen av det bolag du företräder.